میکرونیدلینگ چیست ؟

داشتن پوستی با طراوت و شاداب یکی از خواسته هایی است که ارتباط خاصی با سن و جنسیت ندارد چرا که این روزها تقریبا طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوستشان هستند. صرف نظر از این که چه جنسیتی داشته و چند سال دارند! از گذشته تا کنون روش های مختلفی برای درمان جای جوش، لک، زخم و … وجود داشته است که برخی از آنها به صورت سنتی و برخی دیگر با استفاده از تکنیک های خاص پزشکی قابل استفاده هستند.

میکرونیدلینگ یکی از همین روش های جوان سازی پوست صورت است که سابقه آن به بیش از 50 سال پیش باز میگردد! شاید این مسئله به نظر شما کمی عجیب باشد، اما باید گفت که این شیوه درمانی، شباهت زیادی به یکی از شیوه های درمانی مصریان باستان دارد! در ادامه همراه رد هت باشید تا شما را با این شیوه جوانسازی پوست آشنا کنیم.

میکرونیدلینگ چیست ؟

میکرونیدلینگ نوعی روش تحریک مکانیکال پوست است که در آن با استفاده از سوزن های بسیار ریز میلیون ها میکرو کانال در پوست ایجاد می گردد. این روش کازمتیک با حداقل تهاجم برای درمان مشکلات پوستی از طریق تحریک تولید کلاژن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حقیقت میکرونیدلینگ به عنوان درمان القاء کلاژن نیز شناخته شده است.

همچنین همراه برخی از روش های جوانسازی پوست صورت مانند مزوتراپی نیز می توان از میکرونیدلینگ بهره برداری کرد. البته باید در نظر داشته باشید که میکرونیدلینگ بر خلاف مزوتراپی برای ریزش مو موثر نمی باشد و روشی مختص پوست است.

 دو هدف روش میکرونیدلینگ

۱ – با ایجاد سوراخ های میکرونی روی پوست شرایطی را ایجاد می کند تا سرم های مخصوص بتواند جذب قشای داخلی پوست شده تا نتایج بهتری را جهت ترمیم و بازسازی پوست ایجاد کند.

۲ – سوراخ های کوچک ایجاد شده توسط دستگاه میکروپن ، باعث می شود پوست با تولید کلاژن و الاستین شروع به بازسازی خود نماید . این فرایند باعث بهبودی چین و چروک ، خطوط ریز ، جای جوش ، زخم ها و منافذ می شود.

در بعضی از دستگاه های درماپن ، سرم و مواد مغذی همزمان با ایجاد حفره های میکرونی در پوست تزریق می شوند . ولی عموما ابتدا سرم یا مزو روی پوست مالیده شده بعد جهت نفوظ این مواد ، با درماپن روی پوست حفره های ریز ایجاد می گردد.

روش کار میکرونیدلینگ چگونه است؟

در مرحله اول پزشک از کرم بی حس کننده روی صورت بیمار استفاده می کند.

در مرحله بعد با گاز استریل صورت پاک شده و پوست به موارد سرم یا مزو آغشته می شود

بعد پزشک به آرامی از درماپن جهت ایجاد حفرهای ریزی در اطراف صورت استفاده می کند.

کل فرایند حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد . شاید ظاهرا کمی ترسناک برسد ولی اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

بعد از چند روز پوست شروع به بهبود می کند در واقع با شروع بازسازی و تولید کلاژن رفته رفته پوست روش تر شده و نتیجه قابل مشاهده است .

مزایای میکرو نیدلینگ چیست؟

  • تحریک روند تولید کلاژن و کمک به جوانسازی هرچه بهتر پوست
  • بازسازی پوست و قابلیت از بین بردن بسیاری از جای زخم ها
  • کمک بهروشن کردن پوست به واسطه از بین بردن
  • قابل استفاده برای نقاط حساس پوستی مانند بینی، گردن، دور چشم و …
  • پایین بودن هزینه های این روش درمان جهت جوانسازی پوست صورت به نسبت سایر روشها مانند لیزر
  • برخلاف لیزر از این روش می توان برای هر پوستی با هر رنگی استفاده کرد

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

  • قرمزی و تورم پوست در ناحیه درمان
  • ایجاد انواع حساسیت های پوستی
  • تیرگی پوست در صورتی که میزان فشار وارد شده مناسب نباشد
  • التهاب و ورم خفیف

چه کسانی نمی توانند از این شیوه جوانسازی پوست صورت استفاده کنند؟

همان طور که گفته شد، این شیوه درمان برای بازسازی پوست صورت به طور کلی برای از بین بردن بسیاری از جراحت های پوستی استفاده می شود و به دلیل اینکه یک نوع شیوه درمان غیر تهاجمی است، برای بسیاری از افراد مناسب است. به جر کسانی که به یک سری از مواد خاص، مانند برخی از فلزات حساسیت دارند. بنابراین در صورتی که در یکی از دسته های زیر قرار میگیرد، بهتر است که برای انجام این کار کمی صبر کنید:

  • افرادی که دارای جای زخم بهبود نیافته هستند.
  • افرادی که در یک سال گذشته پرتو درمانی و یا اشعه درمانی انجام داده اند.
  • افرادی که عفونت و یا تبخال دارند.
  • خانم های باردار و شیرده.
  • افرادی که زخمشان دیر التیام پیدا می کند.
  • افرادی که دیابت دارند.
  • افرادی که هموفیلی بوده و از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین استفاده می کنند.

ماندگاری میکرونیدلینگ چقدر است ؟

افزایش ماندگاری و اثرگذاری روش میکرونیدلینگ تا حد زیادی به شیوه مراقبت پس از عمل بستگی دارد. درصورتی‌که شخص همه دستورات پزشک را به‌درستی رعایت کند و این کار را در مراکز معتبر پزشکی (نه آرایشگاه یا کلینیک‌های غیر معتبر) انجام دهد، می‌توان انتظار داشت که نتایج آن برای مدتی طولانی باقی بمانند. قطعا مواردی نظیر افزایش سن، سبک زندگی و رژیم غذایی بر روی روند تولید کلاژن اثر می‌گذارد. بنابراین پس از مدتی ممکن است اثرات میکرونیدلینگ از بین برود و نیاز به ترمیم وجود داشته باشد. البته در صورت استفاده از این روش خیال شما برای حداقل ۲ سال راحت خواهد بود.

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه این عمل زیبایی بسته به طول و تعداد جلسات درمان و همچنین میزان آسیب دیدگی پوست متفاوت است. بنابراین برای آگاهی از قیمت میکرو نیدلینگ می توانید در جلسات مشاوره درمانی شرکت کرده و از قیمت ها مطلع شوید. اما به طور کلی می توان گفت که هزینه این عمل زیبایی به نسبت سایر روش های جوانسازی پوست بسیار کمتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *